13 september 2014

Update: boek Brood uit eigen oven

Foto's maken voor boek Brood uit eigen oven
Excuses lezers, voor de weinige updates op mijn blog! Ik zit niet stil, ik heb het zelfs heel druk, maar nieuwe artikelen en recepten op mij blog zetten schiet er steeds bij in.

De afgelopen weken heb ik het heel druk gehad met de laatste hand te leggen aan mijn boek en de workshops gingen intussen ook gewoon door. Allemaal leuke zaken, dus mij hoor je niet mopperen!

Alle teksten zijn inmiddels ook nog door een externe culinair redacteur bekeken, de (typ)fouten zijn eruit gehaald en ik heb ze zelf ook weer nagelezen (en er ook weer fouten uit gehaald). Als (ex)secretaresse heb ik vaak teksten moeten controleren voordat documenten en brieven de deur uit mochten, maar ergens overheen lezen is snel gedaan, vooral als je weet wat er zou moeten staan.

Van alle broden waarvan de recepten in mijn boek staan moesten uiteraard foto’s worden gemaakt en bij een aantal recepten komen ook stap-voor-stap foto’s. Gelukkig hoefde ik die foto’s niet zelf te maken. De stap-voor-stap foto’s zijn gemaakt door mijn broer Ridder van Doorne en de foto’s van alle broden zijn gemaakt door Simone van Fresh Food Photo’s en de blog Simone’s Kitchen. Alle foto's zijn gemaakt in mijn eigen workshopruimte.

Foto's maken voor boek Brood uit eigen oven
Zowel Ridder als Simone gebruikten een trapje ......
Fotoshoot voor mijn boek "Brood uit eigen oven". Zie http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2014/07/boek-brood-uit-eigen-oven.html

Ik moest in korte tijd alle broden uit mijn boek bakken en dat was een hele klus! Ik draai mijn hand niet om voor het bakken van 18 dezelfde broden in één keer (ja zoveel broden passen er tegelijk in mijn ovens), maar 50 verschillende recepten is weer een heel ander verhaal. Ieder deeg heeft zijn eigen ingrediënten, werkwijze en rijstijden en dan is het een kwestie van heel goed plannen.

Foto's maken voor boek Brood uit eigen oven

Het wachten is nu op de 1e drukproef en daar ben ik net zo nieuwsgierig naar als jullie. Uiteraard weet ik hoe het boek er ongeveer uit gaat zien, ik heb al voorbeelden van de opzet gezien, maar om het als één geheel te zien is het weer anders.

Foto's maken voor boek Brood uit eigen oven
Wordt vervolgd .....

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannend!

Groetjes van Ellen

Anoniem zei

Ben heel benieuwd!! :-)

Groetjes, Wilma.

Unknown zei

Zo benieuwd, Levine. :-)
Groetjes,
Melinda

Oven reparatie Den Haag zei

Ben heel benieuwd!