13 januari 2010

Kipschnitzels met champignons

Kipschnitzel met champignons

Ik heb het al eens eerder gezegd: zodra ik iets anders kook dan aardappelen, vlees en groente denkt mijn echtgenoot dat ik iets ingewikkelds aan het maken ben. Hij zou zo langzamerhand beter moeten weten (we vormen inmiddels 12 jaar samen een huishouden), maar iedere keer trapt hij er weer in. Afijn, dit gerecht is dus niet moeilijk om te maken en binnen een half uur zaten we aan tafel te smikkelen.

Kipschnitzels met champignons
Recept printen
  • 400 gram lintpasta
  • 4 enkele kipfilets
  • zout, versgemalen peper
  • bloem
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 4 eetlepels ongezouten roomboter
  • 400 gram champignons, in plakjes
  • 250 ml droge witte wijn
  • sap van 1/2 citroen
  • 150 ml slagroom
  • 3 theelepels kappertjes
  • paar takjes (platte) peterselie, fijn gehakt/geknipt
  • Parmezaanse kaas, vers geraspt
Kook de lintpasta volgens gebruiksaanwijzing beetgaar.

Sla de kipfilets met de zijkant van een koksmes of met een deegroller plat. Bestrooi met zout en peper en haal ze door de bloem. Schud de overtollige bloem eraf.

Verhit de olijfolie en de boter in een grote koekenpan. Bak de kipschnitzels in ± 5 minuten gaar en bruin. Haal ze uit de pan en verpak in aluminiumfolie.

Doe de champignonplakjes in het achtergebleven vet in de koekenpan, schep om en voeg direct daarna de witte wijn en het citroensap toe. Roer de aanbaksels van de bodem los en kook het vocht tot de helft in. Voeg de slagroom toe en laat de saus nog even doorkoken. Voeg als laatste de kappertjes en de gehakte peterselie toe. Breng zonodig op smaak met zout en versgemalen peper.

Schep op ieder (voorverwarmd) bord wat pasta, leg er een kipschnitzel naast en verdeel de saus erover. Bestrooi als laatste met wat vers geraspte Parmezaanse kaas.

Eet smakelijk!

Bron: aangepast recept van The Pioneer Woman

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Wat ziet het er weer lekker uit.
Hoop ik ook eens te bereiden.
k`Heb hem uitgeprint en gaat dan in m`n map.
U hoort nog van mij hoe wij het vinden.
Maar hoef er niet aan te twijfelen,want al wat ik maak van uw recepten zijn herlijk.

groet van Hilda