26 oktober 2008

Appeltaarten bakken bij DOK Cookware

Demo bij DOK

Het was gisteren – net als de vorige keren – weer ontzettend leuk bij DOK Cookware. Ik vind het iedere keer weer een feestje om daar te zijn. De mensen van DOK zelf zijn altijd zeer behulpzaam en het winkelend publiek erg enthousiast. Ook dit keer heb ik weer een aantal lezers van mijn weblog ontmoet, zelfs mensen die vanuit Groningen (en dat ligt niet bepaald naast de deur) naar Den Haag waren afgereisd.

Mijn dochter kon er dit keer maar voor een deel bij zijn. Ze moest tot haar spijt al om 14.00 uur weg omdat ze moest werken. Erg jammer, want zij heeft er ook altijd veel plezier in. Ook jammer voor mij want ze is een geweldige hulp, ze weet van tevoren uiteraard wat ik ga bakken en weet dus wat ze allemaal kan doen, ze ruimt tussendoor op, wast en droogt af en staat mensen te woord als ik even te druk bezig ben. Gelukkig kreeg ik hulp van één van mijn trouwe lezers. Ze bakt zelf ook heel veel en zonder dat ik iets uit hoefde te leggen of af te stemmen ging ze aan de slag. Het gekke was dat we elkaar vooraf niet echt kenden, alleen via de –email, maar de samenwerking liep gesmeerd. Heel erg bedankt Patricia!!

Het thema was “appeltaart”. Net als vorige keren was het winkelend publiek enthousiast, maar helaas heb ik wel wat mensen moeten teleurstellen. De stukjes taart vonden gretig aftrek en voor ik het wist lagen er alleen nog wat kruimeltjes en enkele stukjes appel op de schaal (en zelfs die werden er nog afgesnoept). Een appeltaart bakken duurt nou eenmaal langer dan cake of koekjes en op sommige momenten kon men daarom alleen maar zien dat ik een taart aan het maken was en niet proeven. Een les voor de volgende keer.

Deze taarten waren er te proeven:


Crostata de Mela e fichi





Appel-abrikozentaart met amandelspijs






Appel-kruimeltaart van Arden





Appelcake met marsepein en calvados





Torta Primavera





Appeltaart met bitterkoekjes




3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Arden,
Ik vond het zelf ook heel, heel erg leuk en heb me er ook over verbaasd hoe soepel alles liep. Heeft denk ik alles te maken met je relaxte houding - en je vaardigheid natuurlijk!
Ik wist niet dat er zoveel soorten appeltaart bestonden, en ik ga er zeker een paar proberen.

Enne als je dochter weer eens een keer niet kan, weet je me te vinden... ik zou het hartstikke leuk vinden om nog eens te doen.

Ga door, ga door!
PiWi / Patricia

Anoniem zei

Hallo Arden,

Ik volg sinds een jaartje vrij trouw je site.Zeker 3 keer in de week kijk ik even wat je gebakken of gekookt hebt en of er iets tussen zit wat mij lekker lijkt.
Ik had al eerder gelezen dat je bij DOK (een HEERLIJKE kookwinkel) demo's gaf, maar was helaas nog niet eerder in de gelegenheid om een keer langs te gaan. Dit keer lukte het wel.
Ik heb genoten van je adviezen over producten, dites e.d., maar ook van de adviezen die collega kookliefhebbers gaven die bij je stonden te kijken.
Bedankt voor de gezellige middag; een volgende keer hoop ik weer van de partij te kunnen zijn.

Joke

Anoniem zei

Ik heb kennelijk iets leuks gemist! Gelukkig heb ik de recepten .....
Vuursteentje