10 maart 2007

New York, the city that never sleeps (1)

We zijn inmiddels alweer een week terug uit New York, de dagelijkse beslommeringen hebben ons weer in de greep, ik heb inmiddels een heel gezellig dagje uit gehad met een paar ‘bakvriendinnen’, maar we genieten nog elke dag na van onze trip. Het was, ondanks dat we beiden nog steeds grieperig waren en daardoor een wat aangepast programma, weer een geweldige belevenis. We hebben weer veel gezien en beleefd, op een koude, maar zonnige en heldere dag genoten van het fantastische uitzicht vanaf het Empire State Building, de boodschappen van het vooraf gemaakte lijstje zijn aangeschaft, we hebben weer een paar schoenzolen versleten, zoveel hebben we gelopen, enz. enz.

By the way: de reis was mijn cadeau voor mijn 50e verjaardag. Lucky girl! Mijn verjaardag zelf hebben we gevierd met een soul-food brunch en een optreden van het Harlem Gospel Choir in de BB King Blues Club. Hele aparte ervaring en heel leuk!


We hadden dit keer een hotel meer in het centrum, om de hoek van het Empire State Building: Vincci Avalon Hotel. Geweldig hotel, aanrader! en niet te vergelijken met ons hotel in december 2005, waar we struikelden over de losse delen vloerbedekking in onze piepkleine kamer, waar de ramen niet open konden, de gordijnen op half zeven hingen en we ’s nachts niet konden slapen door de herrie die de CV buizen maakten.

We zijn weer even binnengestapt bij de NY Cake Decorating, Baking, & Pastry Superstore. Oooo, wat hebben ze daar toch veel, je kijkt je ogen uit. Werkelijk alles wat je maar kunt bedenken op bakgebied kan je daar kopen. Bakvormen in alle maten en vormen; of je nou een brood, een gewone cake, een cake in de vorm van een gitaar of boek of een bruidstaart met 5 etages wilt bakken: ze hebben er een vorm voor. Taartenbakkers kunnen hun hart ophalen. Alles om een taart mee op te maken ligt er uitgestald, icings, rolfondant, bloemetjes, hartjes, versiering in allerlei kleuren, kleurstoffen en ga zo maar door. Honderden verschillende ‘cookiecutters’, allerlei soorten extracts (vanille, almond, chocolate, maple enz. enz.), orange-, lime- en lemonoil (te gebruiken ipv geraspte schil). Allerlei smaken ‘bakingchocolate’, dozen om al je baksels in te vervoeren en papieren vormpjes in allerlei maten (van minimuffins tot cakes tot pannettonevormen). Uit zo’n winkel kan je toch niet met lege handen vertrekken hè!

Afijn, kijk zelf maar even:
je kunt op de foto's klikken om ze te vergroten, nog meer genieten :-)

Nog meer over deze winkel op het weblog van mijn echtgenoot.
Wordt vervolgd.....

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Natuurlijk geniet ik van jullie foto's en verhalen....
Maar Arden, jij weet hoe jaloers ik ben...en ongeduldig....Je folders e.d. liggen op mijn nachtkastje !!!Vertel vertel !!!

Anoniem zei

Dacht ik bij het Kookpunt in Rotterdam al in Luilekkerland te wezen. Als ik daar zou rondlopen ga ik waarschijnlijk spontaan hyperventileren. Gelukkig voor het overgewicht heb ik deze zaak destijds gemist. (Kan bij zoveel hebbe-dingetjes nogal moeilijk kiezen) Groetjes Wil V

Anoniem zei

Ooooooh, wat zou ik deze winkel graag willen bezoeken: een walhalla.
De volgende keer gaan we hier naar toe. Afgesproken?

Lien zei

O wat geweldig zo'n prop vol gepakte winkel, daar kan je werkelijk uren doorbrengen volgens mij om alles te bekijken en in ieder hoekje weer wat nieuws te ontdekken (wat je natuurlijk eigenlijk direct moet hebben). Hoe heb je je kunnen beheersen?!?! Ik had wel 10 koffers nodig gehad. Kwijl, kwijl, kwijl....en dit was nog maar één winkel die je gezien hebt!! Wel een lieve man die al die shops met je afgaat!
Goed idee Gea, next stop NY NY.

Anoniem zei

I think if I were in a shop like that I would faint from the choice! Goodness!

Anoniem zei

Ik ga in november naar NY. Dit is een hele goeie tip. Meteen genoteerd ik ga zeker naar toe. Thanks voor de info. Leuke verhalen en foto's.

Cupcake