16 april 2007

Brownies met kokos

Wat kan ik nog meer vertellen dan dat ze lekker en snel te maken zijn? Ik kon er nog net een paar redden voor de foto (daarom iets minder fotogeniek...).

Brownies met kokos
  • 100 gram ongezouten roomboter
  • 400 gram suiker
  • 4 grote eieren
  • 3 theelepels vanille-extract
  • 205 gram gezeefde patentbloem
  • 50 gram gezeefde cacao
  • ½ theelepel zout
  • 50 – 65 gram geraspte kokos
  • 100 gram chocoladedruppels (of pure chocolade in stukjes)
Om te bestrooien:
  • 2 eetlepels suiker
  • 45 gram geschaafde amandelen
Verwarm de oven voor op 175 °C.

Smelt de boter in de magnetron of in een klein pannetje.

Klop met de platte klopper van een standmixer of handmixer de suiker erdoor.

Mix de eieren er één voor één door, voeg het volgende ei pas toe als het vorige geheel is opgenomen. Voeg de vanille-extract toe.

Voeg de gezeefde bloem, de gezeefde cacao en het zout in gedeelten toe. Voorzichtig met een spatel erdoor scheppen.

Schep de geraspte kokos en de chocolade(druppels) erdoor.

Vet een lage vorm (± 32,5 x 22,5 cm/13 x 9 inch) in en schep het deeg erin.

Bestrooi met de resterende 2 eetlepels suiker en de geschaafde amandelen.

Bak in de voorverwarmde oven gedurende ± 30 minuten. Niet te lang, anders worden de brownies te droog!

Laat in de vorm afkoelen en snijd in stukjes.

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze smaken beslist hemels, maar ik krijg kippenvel van de hoeveelheid suiker...!

Gea zei

Ooooooh ... deze zien er veel te lekker uit. Maar ik ga ze voorlopig NIET bakken (zei ze zelfverzekerd), want ik moet er nog 5 kilo vanaf zien te werken.