04 november 2008

Nieuw "keukenspeeltje"

Magimix 4200 XL

Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe "keukenspeeltje": de Magimix 4200 XL, door mij inmiddels omgedoopt in "Magi".

Het is een multifunctionele keukenmachine, vermogen 950 watt, met 3 kommen (maxi, midi en mini), inhoud grote mengkom 3 liter, die automatisch ingrediënten op een juiste snelheid ( 1700 toeren) snijdt, mengt, raspt, schaaft, maalt zodat het meest optimale eindresultaat verkregen wordt. Tevens kan de machine gebruikt worden voor het kneden van deeg en het maken van alle vruchten en groentesappen. De professionele keukenhulp voor thuisgebruik. De zilvergrijze XL versie heeft een extra brede invoerbuis. 12 jaar motorgarantie en 2 jaar garantie op de overige onderdelen. Tijdens het gebruik onbeweeglijk en stabiel op het aanrecht en de bediening is supereenvoudig.

Ik ken mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je blij kan worden van een foodprocessor/keukenmachine maar dat kan ik me nou weer niet voorstellen: ik ben er namelijk superblij mee!!

Ik heb hem pas enkele dagen in huis en gelijk al een paar keer gebruikt: om pompoensoep mee te pureren, om gemalen amandelen met poedersuiker te vermengen voor de macarons en vanavond heb ik er deeg voor gevulde speculaas in gemaakt die ik morgen ga bakken. Morgenavond eten we een aardappel-gratin, kan ik de plakjesschijf (voor de aardappelen) en de raspschijf (voor de kaas) uitproberen. Ik verheug me er nu al op :-).

De Panasonic broodbakmachine is naar een andere hoek in de keuken verbannen en "Magi" staat nu naast de KitchenAid te pronken op het aanrecht. Het is gelukkig een vrij compacte machine, alle kommen passen in elkaar en neemt dus weinig plek in. De accessoires (mes, eiwit-/slagroomklopper, deegmenger en de rasp-/plakjes schijven) zitten netjes opgeborgen in een mooie kunststof box en laat die nou precies nog passen in mijn nieuwe Ikea open vakken keukenkast!

Ik denk dat ik vannacht ga dromen van "Magi" ......

5 opmerkingen:

Unknown zei

Arden, ik kan me zó voorstellen hoe blij je er mee bent. Ik loop ook nog regelmatig te jubelen als ik er weer iets geweldigs mee kan creëren. En zo snel, in een handomdraai is het gebeurd.
Geniet er nog maar heel lang van.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik (we) wacht(en) vol ongeduld op allerlei creaties die hierdoor te voorschijn gaan komen.
Yvette

Hilde zei

Heel veel plezier met Magi Arden. Ik heb een paar maand geleden een Kenwood Major titanium gekocht en was daar ook zo opgetogen over. Ik weet dus precies hoe je je voelt !

Op mijn kenwood zit ook een foodprocessor, maar ik denk dat Magimix hier beter scoort.

Ik zou ook wel een magimix willen, maar helaas heb ik op mijn aanrecht echt geen plek meer over. Ach, wie weet ... ooit ...

We zijn inderdaad benieuwd naar je creaties !

Anoniem zei

Hoi Arden gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat ze maar lang haar best voor je zal doen.
Groetjes Wil V

Anoniem zei

Hoi Arden,
hartelijk gefeliciteerd met je "Magi". Ik heb er al ruim 16 jaar plezier van. Hij bevalt nog steeds en is niet kapot te krijgen.
Succes!